Freitag, 13. Juli 2012

Tyskland

Ja, nu är jag i Tyskland igen.
Känns konstig och bra samtidig.
Vår bil gick ju sönder när vi var i Stockholm, så det var nästan lite äventyrlig att ta sig hemåt :D


Men nu är jag här och sitter i mitt rum i vårt hus i den lilla tyska byn som jag kallar mitt hem. Det första jag tyckte när vi körde igenom den var: Uhh, va liten! 
I huset själv har nästan ingenting förändrats. Allting är så "normalt". Så som det var för ett år sen. Det är nog det som känns mest konstig.
Och att folk pratar tyska :D

Believe me or not, men när vi var i Hamburg tänkte jag hela tiden: Oh, nån pratar tyska. Vem är det? Och ville vända mig om för att kolla. Och sen kom jag på: Just det. Vi är ju i Tyskland :D

Jaja. 
Jag saknar Sverige. Jag saknar alla friheter som jag hade tack vare Skånetrafiken :D Här finns det typ en buss dagligen som kör in till "stan". Fast den har ju bara 30.000 invånare :D
Och naturligtvis saknar jag mina vänner i Sverige. 
Den sista veckan var en av de bästa som jag hade. Fika på Ebbas, sitta vid havet, simma när det är typ 12 grader och regnar, ser Prometheus på bio och har händerna framför ögonen under nästan hela filmen. Tack för de sista dagarna med er :)

Jag vet inte om ni vill läsa om vad jag gör i Tyskland och jag kommer ju ändå fortfarande vara på facebook så jag tror inte att jag skriva så mycket här längre men vem vet :D

Kram
Denise    

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen